Monday, December 13, 2010

Paper Dolls

Salam..

Teringat ms kecik2 suka main paperdolls, g beli kat kedai 20sen kot harganye tak silap.
Skang blehla main paperdolls lagi..ade mcm2..yg ni boleh digunakan dlm tema pakaian..silap2 cikgu die yang lagi khusyuk main..hehe..ade mcm2 jenis paperdolls dan pakaian yang ade..
Sila klik : paperdolls

Antaranya yang ade, strawberry shortcakes dan mcm2 lagi

Thursday, December 2, 2010

Mesyuarat PEWARIS 2011


Hari/Tarikh: Khamis 2 Disember 2010
Masa/Tempat: 9.00 pagi , Kelas Prasekolah Brilliant Aulad

JAWATANKUASA PEWARIS 2011
Penasihat: Pn.Sarimah Ismail (Guru Besar)
Pengerusi: En. Abd. Hadi B. Bain
Setiausaha : Cik Ain Naziha
Bendahari : Cik Tg. Kartina Iryani
AJK :
  1. Pn. Rozita
  2. Pn. Rosnita
  3. En. Azizi Ahmad
  4. Pn. Azizah
  5. Pn. Rohaiza

Terima Kasih atas sokongan ibu bapa yang terlibat..bersama kita menuju ke arah kecemerlangan anak-anak..

Saturday, November 13, 2010

Persembahan Kami





antara aksi2 sebelum persembahan


Salam..

Inilah klip2 video persembahan kami..nak kate hebat tidaklah, cume bolehla dijadikan kenangan terindah buat brilliant aulad harapnya..



Month In Islam(idea cikgu Akem) nyanyian 15orang murid dgn pakaian seragam hari jumaat, butterfly cikgu tampal di songkok setiap murid lelaki jd cute sgt bleh menari zapin dah..hee..yg girls plak pakai cekak rambut berbunga yg dibuat oleh Cikgu Ain n Kak Tini dibantu oleh Teacher Nurul (malam2 buat sampai tertido)..




Persembahan Kedua: Bunyi Gitar yang asalnya nak wat lagu Nobody Wondergirls tp susah plak, so cikgu Ain tuka jd tarian twist yg dicadangkan oleh Cikgu Eela..pakaian direka dan dibuat oleh Ain&Mom Design..yang kelakarnye, spek itam sepatutnya dipakai supaya nampak unsur2 agogo nye, tp dorg terlupa pakai lak..hihihi..sangkut kat leher baju je..MyEm0.Com





Persembahan Terakhir: tarian lagu Baby Justin Bieber..memang mendapat tepukan gemuruh drpd murid skjengka8..maklumlah lagu ni tengah hot dikalangan anak2 muda masa kini..yang penari2nya pun bukan main confident lagi..berlagak aje naik pentas..heheMyEm0.Com

Harap anda semua terhibur!

Friday, November 12, 2010

Brilliant Aulad 2010~We Made It!Yeahh!!!



Alhamdulillah..berakhir sudah graduasi prasekolah SK Jengka 8 a.k.a d brilliant Aulad..cikgu Ain xsempat ambil gamba ms hr graduasi, mklmlah brilliant aulad ni mcm2 keletah yg comel smpi xterlayan..seb bek dh ambil gamba awal2 lagi..



Yang ni gamba baling2 topi..cute,kan?heee..ni idea cikgu Ain la ni, nak wat aksi mcm bdak 'U' lepas konvo..baling2 pun terkena Guru Besar kat tengah2 tu n xnampak muka Kak Tini..Maaf ye Puan Sarimah n Kak Tini..

Semoga berjaya dunia dan akhirat buat brilliant aulad sesi 2010..ha, tahun depan jgn nak sibuk2 kacau cikgu kat prasekolah..cikgu Ain dah ade anak baru..hehe

Tuesday, October 5, 2010

Brilliant Aulad and Eid

berdiri dari kiri :izzani, allysa, nasuha, aina,fatin
duduk dr kiri : alia, ikah, aqilla, ely
tiada dlm gmbr : zarina


berdiri dr kiri : shahredza, hakim, ikhmal, farhan, erffan, luqman, adam
duduk dr kiri : thufeil, hafiz, noh, syukri, fakhrul
tiada dlm gambar: daniel, harith, amirul



Assalamualaikum..
si comel brilliant aulad br2 ni menyertai program sambutan hari raya peringkat sekolah skj08..masing2 gembira bawa kuih raya, makan kuih raya, yang penting pakai baju raya!semuanye handsome dan comel2 belaka..mcm cikgu die..hehe..

best dress(boy) : AHMAD FAKHRULLAH(duduk kanan skali )


best dress (girl): NUR FARAH ELYANA (duduk kanan skali)


Cikgu Ain sempat bergamba ngan Luqman je..itupun Luqman control macho..

Thursday, September 2, 2010

Kuih Raya Moments

Salam..
Hari ini kami buat kuih ry sama2..cornflakes madu..sbnrnye kak tini ppm dah siap2 wat kat dapur..murid2 tinggal masukkan dalam paper cup n lepas dibakar dlm oven, bungkus dlm plastik utk bawa balik..Time kak tini tgh membuat cornflakes madu didapur, masing2 bising..nape ade bau makanan ni..yela, msg2 puasa kan..wpn ade yg puasa yang yok..hee..
Dalam kesibukan masing-masing mengisi cornflakes madu ke dalam paper cup, dan cikgu pun bz melayan kerenah anak2 yang pelbagai..ade yang pantas aje siap, ada yang lemah lembut buat kuih raya..so, cikgu xsempat ambil gamba proses menyediakan cornflakes madu..gambar2 yang sedia utk dihidang sahaja ade..let's have a look at these pictures..

Wednesday, September 1, 2010

Tema Perayaan : Tanglung..Tanglung!!

t

Assalamualaikum

Minggu ni brillinat aulad bertemakan perayaan..tema kegemaran cikgu Ain sebenarnye..heee..hari ini kami buat Tanglung..semua seronok sgt nak bawak balik, tp cikgu nak gantung kat kelas..nati kita buat lg k..

Step 1: lukis dan warna pada kertas warna..garis-garis tu, untuk memudahkan murid potong nanti..



Step 2: lipat dua kertas dan potong ikut garisan yang cikgu dah bg..lepas tu gamkan..


Finally: siap..jangan lupa gamkan juga sejalur kertas di atas tanglung sbgi tmpt pemegang..

Tanglung dah pun tergantung cantik di kelas ptg td..esok pg2 mesti brilliant aulad teruja tgk..

By the way, esok kami nak buat kuih raya..cornflakes madu..mudah,senang dan sedap!xsabar rsnye..mst brilliant aulad seronok..